Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

TTSO’dan Çaykur’un kampanyasına destek


14.09.2019, TRABZON, TTSO - Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası (TTSO) Başkanı M. Suat Hacısalihoğlu, Çaykur Genel Müdür Vekili Yusuf Ziya Alim tarafından başlatılan ve çaya sahip çıkılması konusunda farkındalık oluşturmayı amaçlayan Hayde Çaya Bakalım kampanyasına destek verdiğini vurguladı.

 

“ÇAYIN KALİTESİNİ ARTIRMAMIZ GEREKİYOR”

 

TTSO Başkanı M. Suat Hacısalihoğlu, çalışmada emeği geçenlere teşekkür ederek, şunları söyledi:

 

“Çay hepimizin hayatında önemli yer tutuyor. Günlük en az 20 bardak civarında çay içiyorum. Çay içmediğimiz zaman bir tarafımızın noksan kaldığını düşünüyoruz. Hani arabanın benzini biter ya, tabiri caizse onun gibi oluyoruz. Allah bizlere bu doğayı vermiş ve bu doğada çay kendiliğinden ve herhangi bir kimyasal atmadan yetişebiliyor. Çayın geleceğini kurtarmak ve dünya pazarında daha fazla yer bulabilmesi adına, çayın kalitesini mümkün mertebe artırmamız gerekiyor. Bu da çayın dikiminden başlıyor. Bir diğer önemli nokta da çayın gerekli yapraklarını sürgüne göre toplamak. Devamında da çayı ezmeden, fazla hasar vermeden teslim edileceği noktaya kadar götürmek gerekiyor. Burada müstahsillere biraz daha görev düşüyor. Çay toplayanlara da çaya bir çocuğu sever gibi yaklaşmak gerektiğini anlatmak gerekiyor.”

 

“ARZUMUZ ÇAYIN DA İHRAÇ ÜRÜNÜMÜZ OLMASI”

 

Başkan Hacısalihoğlu, çayla ilgili diğer önemli konunun da pazarlama olduğunu ifade ederek sözlerini şöyle sürdürdü:

 

“Arzu ediyoruz ki fındık gibi çayımız da tam bir ihraç ürünü olsun. Bu bir süreçtir. Şu anda Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası olarak Yunanistan, Gürcistan, Bulgaristan ve Ermenistan’la Çay Yolu (Tea way) isimli bir projeye dahil olduk. Buradaki esas amacımız ülkelerin çaylarının daha fazla tanıtımını sağlamak ve çayda kaliteyi artırma konusunu ele almaktır. Bu bizler için de büyük bir fırsattır. Sosyal yönden baktığımız zaman çay da tıpkı fındık gibi artık bir artık aile tarımı ürünüdür. Zaman içerisinde bu özelliğini yavaş yavaş kaybetse de son zamanlarda bu özelliğini tekrar kazanıyor gibi. Aileler her ne kadar başka şehirlerde yaşasa bile fındık zamanı, çay zamanı aile tarımı şeklinde köyüne gelip çayını fındığını toplamak istiyor. Bu aslında yaşamış olduğu yorgunluğu, köyüne giderek, eşi dostu bir arada görerek, eski günleri yâd ederek atabildiği sosyal birlikteliktir. Ne yapıp edip ailelerin çoluk çocuk bu tarımın peşinden gitmesini sağlamak gerekiyor.”

 

Başkan Hacısalihoğlu, “Bu kampanyada çıkış çok güzel. Seçilen cümleler de çok önemli. Hayde Çaya Bakalım denildiği zaman,  işin başında fideden başlamak suretiyle, sonra da çay içilene kadar bakmak anlamı çıkıyor. Bu her yerde kullanılabilir ve mutlaka bir farkındalık yaratacaktır. Bu farkındalık baştan başlamak suretiyle içilene kadar çayda kaliteyi ortaya koyacaktır. Bu bakımdan herkesin bu çalışmayı sahiplenmesi gerekiyor. Bu nedenlerle bu kampanyanızın çok doğru olduğunu düşünüyor ve ben de Hayde Çaya Bakalım diyorum” ifadesini kullandı.